Thomas Harris - Cari Mora



Dziś chciałabym opowiedzieć wam o książce, w której pokładałam wiele nadziei, lecz niestety była ona bardzo dużym rozczarowaniem.
Mianowicie chodzi o książkę "Cari Mora" Thomasa Harrisa.




 Kiedyś czytałam inne jego dzieła i czekałam na nią z niecierpliwością, lecz niestety męczyłam się z nią do ostatniej strony. 

W książce niewiele się dzieje, ponieważ cała akcja skupia się na terenie posiadłości należącej niegdyś do Pabla Escobara - narkotykowego bossa. Dwie grupy przestępców usiłują wydobyć ukryty pod rezydencją skarb. Ścigając się w pomysłach na jego zdobycie, nie cofną się przed niczym. 

"Na progu domku nad basenem widniały smu-
gi krwi. Cari wyszła z ukrycia i przecięła ogród.
Pchnęła drzwi domku. Zobaczyła nogi, zoba-
czyła płetwy. Na stole bankietowym leżało ciało.
Płetwy były skierowane w jej stronę. Widziała nogi
Antonia wiele razy, kiedy pracował w basenie, cza-
sem o nich myślała. Tak, to były jego nogi. Jego tu-
łów. Tułów bez głowy. "


W jego zdobyciu jedyną przeszkodą jest Cari Mora - kobieta należąca niegdyś do szkoły złodziei tzn.grupy Dziesięciu Dzwonków, teraz szukająca schronienia w Miami Beach przed przemocą w jej kraju. 

Czy Cari Mora powstrzyma ten zabójczy wyścig?
 A może sama stanie się się jego częścią?
Czy ktoś wyjdzie z tego cało?


Plusem tej książki jest ciekawa okładka i jej autor.
 Niestety minusów jest więcej , ponieważ w książce brak jest jakiejkolwiek wciągającej akcji - czego spodziewalibyśmy się po nazwisku widniejącym na okładce.
Druk mógłby być trochę mniejszy - męczyło mnie trochę czytanie tak dużych liter - człowiek nie jest po prostu do nich przyzwyczajony .
Następną rzeczą, któr mnie rozczarowała jest wykreowanie byle jakich bohaterów, ponieważ żadne z nich nie wyróżniało się niczym szczególnym - wszyscy byli, jakby to powiedzieć - nijacy, nieciekawi.



Podsumowując, mam nadzieję,że następne książki twórcy takich dzieł , jak "Milczenie owiec" , czy "Hannibal Lecter" będą o niebo lepsze od tej. 
Chodź, niestety "Cari Mora " nie znajdzie się na liście ulubionych przeze mnie książek, to może komuś innemu przypadnie ona do gustu .  


Komentarze

Popularne posty