Imran Mahmood - "Nic o mnie nie wiecie"


Książka, o której dziś opowiem to powieść inna niż wszystkie. 
Zaintrygował mnie jej tytuł, później wciągnęła treść. 



" Nic o mnie nie wiecie " Imrana Mahmooda to książka dotycząca niesprawiedliwości wymiaru sprawiedliwości na świecie. Nie ważne, czy to zrobiłeś, ważne, że mają kogoś, kogo mogą ukarać.

Książka jest pisana w pierwszej osobie -  młody chłopak oskarżony o zabójstwo, postanawia zwolnić swojego adwokata, by samemu bronić się w sądzie.

Wiecie co,  trochę sobie pomyślałem, że jak sam powiem tą
całą mowę, to przynajmniej poczujecie, jak to jest być mną. 
Że jakby mój prawnik zaczął przemawiać, tobyście se pomy-
śleli: spoko, wszystko pięknie, wciska nam jakąś gładką gadkę, 
ale ten skurwiel i tak jest mordercą. Naprawdę myślałem, 
że jak opowiem swoją historię, to zrozumiecie moje życie."

 Opowiada historię, która doprowadziła do tego, że znalazł się w tym miejscu, w którym obecnie przebywa. Próbuje udowodnić swoje racje i podczas czternastodniowej mowy końcowej usiłuje przekonać nas - czytelników, traktowanych, jako ława przysięgłych - o swojej niewinności. Odkrywa przed nami swoje najbardziej skrywane tajemnice. Ukazuje nam życie młodocianych gangów, handlujących narkotykami i kobietami. pokazuje codzienne życie na dzielnicy. Omawiając każdy z kolei dowód usiłuje przekonać nas, że to tylko niefortunny zbieg okoliczności.


Ja mu uwierzyłam, a wy??

Sądzicie, że jest winny? Czy wprost przeciwnie?



Jak już mówiłam, książka ta jest inna, niż wszystkie, które czytałam do tej pory - jest prawdziwa, niepokojąca, ale zarazem nie można się od niej oderwać.  Akcja toczy się szybko, nie pozostawia czytelnikowi zbyt wiele miejsca na rozmyślania. Imran Mahmood wiedział, co robi, pisząc tak dobrą książkę. Żałuję tylko, że tak późno trafiłam na tą powieść.


Podsumowując, książka jest bardzo dobra - prawdziwa, wciągająca i wciąga czytelnika w zupełnie inny świat.  A narracja pierwszoosobowa sprawia, że chłopak oskarżony o zabójstwo staje się nam bliższy.

Z czystym sercem mogę polecić wam tę książkę. Na pewno się nie zawiedziecie :)

 Pamiętajcie, liczy się tylko to, czy on to zrobił...


Komentarze

Popularne posty