Córka Króla Moczarów - thriller który wciągnie cię bez reszty




Dziś mam dla was recenzję książki, która bardzo mnie poruszyła, ale też dała sporo do myślenia o człowieku. Jak dużo może on zrobić, by przetrwać, jak wiele, by poczuć się bezpieczny.


Książka wciągnęła mnie od pierwszej chwili. Nie pozwoliła o sobie zapomnieć, gdy musiałam zająć się czym innym, zaciekawiła mnie na tyle, że mój umysł pragnął więcej i więcej. Uwielbiam książki  tego typu, dlatego też czytanie jej było dla mnie przygodą, niezbyt lekką, ale wciągającą. :)


Książka Karen Dionne "Córka Króla Moczarów" jest ciężką książką, nie dla każdego. Porusza ona kwestię porwań. Autorka wgłębia się zarówno w umysł
 porywacza, jak i ofiary.Ukazuje, jak bardzo niszczy człowieka przemoc, 
poddanie i bezsilność wobec własnego losu. 
Jak bardzo chory musi być umysł sprawcy, by dokonać takich czynów? 
Co było zapalnikiem dla młodego mężczyzny, że stał się tym, kim stał?


Kiedyś ktoś powiedział, że wszyscy jesteśmy nienormalni, tylko nie każdy z nas jest zdiagnozowany :)

Ludzie nie rodzą się przecież źli, tylko my, środowisko i ludzie wokół nas kształtują nas i nasze zachowania. Niestety są i ludzie odchodzący od tej normy, ale nie każdy wychodzi na psychopatę,tak jak mroczna postać książki - Jacob Holbrook.



 "Córka Króla Moczarów" zainspirowana jest baśnią H.Ch. Andersena, co możemy poznać dzięki cytatom zawartym w książce. 

 Opowiada ona historię Helleny Pelletier, córki uprowadzonej nastolatki z Newberry i mordercy Jacoba Holbrooka. Mężczyzna przez lata więził obie na moczarach, żyjąc i traktując je według tylko sobie znanych zasad. Przemoc i poddanie ojcu towarzyszyły Hellenie od dziecka.

" Miałam osiem lat, gdy po raz pierwszy dostrzegłam
sadystyczne skłonności ojca. Wtedy nie rozumiałam, 
że to, co mi robił, jest złe, i że normalni ojcowie nie
traktują swoich dzieci tak, jak ojciec czasami traktował 
mnie."

Dorastając, uczyła się, jak przetrwać na moczarach, bez prądu, wody pitnej i kontaktów 
z innymi ludźmi.

" Ojciec wielokrotnie po-
wtarzał, żebym zachowywała ostrożność i że jeśli się
zranię, będę musiała ponieść konsekwencje, bo nie opu-
ścimy mokradeł choćby niewiem co."

W wieku czternastu lat  udaje jej się uciec wraz z matką, a jej ojciec zostaje skazany na dożywocie. Jednak jej szczęście nie trwa długo. Trzynaście lat później mężczyzna ucieka z więzienia i postanawia odnaleźć swą dawno nie widzianą córkę. Hellena, by ochronić swoją rodzinę, podąża tropem szaleńca. 


Jak szalona może być psychopatyczna miłość?

Czy kobieta zdoła uchronić przed nią swoją rodzinę?

Dowiedzieć się tego możecie, tylko czytając książkę Kariny Dionne.



Tylko ostrzegam!

 Tak was pochłonie, że zapomnicie o całym świecie :)


Podsumowując :



Książka Karen Dionnne  "Córka Króla Moczarów" jest doskonałym thrillerem psychologicznym. Wartka akcja, realistyczne opisy i bohaterowie doskonale wykreowani przez autorkę świadczą o tym, że jest to książka, jaką chce się czytać jednym tchem. 
Mogę z czystym sumieniem polecić ją każdemu czytelnikowi, który lubi mocne wrażenia.




















Komentarze

Popularne posty